Hogyan kezeljük a munkahelyi vitákat?

Hogyan kezeljük a munkahelyi vitákat? A munkahelyi vitákból senki számára nem származik jó. Ellenkezőleg: azzal a veszéllyel járhat, hogy főnökünktől ultimátumot kapunk vagy rosszabb esetben elbocsátanak. Felmerülhet a kérdés, hogyan kezeljük az ilyen kellemetlen helyzeteket?

Az alábbi tanácsok a munkahelyi viták kezelésében nyújthatnak segítséget.

1.Hallgassuk végig a másik felet!

Lehet, hogy ez elsőre meglepően hangzik, de ha nem hallgatjuk meg a másik fél mondandóját, akkor azt sem fogjuk megtudni, hogy mi a vita tárgya. Elképzelhető, hogy nem mi kezdeményezzük a vitát, de meg kell hallgatnunk a másikat, ahhoz, hogy racionálisan tudjunk válaszolni.

2. Ne öntsünk olajat a tűzre!

Ha például főnökünk inzultál minket, az egyik legrosszabb dolog, amit tehetünk, hogy azt mondjuk neki: „Ez az egyik legnagyobb butaság amit hallottam!”. Ezzel csak még jobban felbosszantjuk felettesünket, ami semmi jóhoz nem vezet. Nem kell egyetértenünk vele, de ne keressük a konfliktust!

3. „Írjuk át a forgatókönyvet!”

Ehhez kell némi rutin, de akár nagyon jól is elsülhet! Amennyiben főnökünk teljesen elvesztette az önkontrollját, próbáljuk meg fölé nőni és átvenni az irányítást tőle. Eközben maradjunk végig nyugodtak. Amennyiben a konfliktus tovább mélyülne, próbáljuk meg azt olyan szinten tartani, ami még számunkra tolerálható.